4 główne błędy w organizacji czasu

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Masz problem z organizacją swojego czasu? A może pracujesz w domu i trudno Ci się dostosować do wykonywanych obowiązków? Sprawdzamy, jakie są główne błędy w poprawnej organizacji czasu.

Dobry plan to nie wszystko

Jeśli myślisz, że spisanie zadań na kartce to wszystko, co możesz zrobić w kwestii organizacji czasu, niestety mamy złą wiadomość – to nie wystarczy. Niezależnie od tego, czy są to sprawy zawodowe, czy może planowanie imprezy rodzinnej, ważne jest jasne wyznaczenie celów. Zastanów się też nad tym, jaki jest termin wykonania zadania oraz czy możesz podzielić go na etapy.

Wśród częstych błędów w planowaniu czasu jest nieodpowiednia organizacja względem godziny czy dnia, a także brak wiedzy na temat wszystkich czynności. Rzadko też ustawia się priorytety – a to bardzo ważne.

Za dużo rozpraszaczy

Bałagan na biurku, w dokumentach, kilkanaście karteczek w szufladzie – wszystko to sprawia, że w miejscu pracy panuje chaos. Chcąc zdobyć informację, musisz wykonać wiele kroków, jeśli nie wiesz, gdzie dokładnie się ona znajduje i przede wszystkim, gdzie jej szukać.

Nie musimy też wspominać o tym, że wszelkie rozmowy telefoniczne, odwracanie uwagi czy przeglądanie mediów społecznościowych nie sprzyjają zorganizowanej pracy. Jeśli przerwa – to tylko w wyznaczonym czasie. Sprawy służbowe powinny się też odbywać w przeznaczonej do tego przestrzeni. W innym razie, możesz się szybko rozproszyć.

Własne słabości

Zwlekanie, odkładanie rzeczy na później, mała motywacja i brak samodyscypliny są niestety złodziejami czasu. Sprawiają też, że organizacja jest znacznie mniej efektywna. Warto zastanowić się na spokojnie, jakie masz dobre cechy, które pomogą Ci w codziennym wykonywaniu obowiązków. Weź też pod uwagę, czy pośpiech jest wynikiem nadmiaru pracy, czy może efektem niecierpliwości i stresu.

Za dużo pracy dla jednej osoby

Brak delegowania obowiązków na kogoś innego to bardzo częsty błąd, nie tylko w kwestii pracy, ale także obowiązków domowych. Zawsze jest ktoś obok, kto mógłby nam pomóc. Trzeba tylko jasno przekazywać informacje oraz… potrafić zarządzać zadaniami. Przykładowo: prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wiąże się z księgowością, marketingiem, pracą samą w sobie czy kontrolowaniem budżetu. Warto niektóre z tych działań zlecić komuś z zewnątrz.

Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*