EY Polska i Billennium przeprowadziły na przełomie września i października 2020 roku badania, w których pytano uczestników o to, jak w warunkach nowej rzeczywistości korzystają z kanałów cyfrowych. Cyfrowe metody komunikacji pozytywnie oceniło 80% Polaków, choć 75% uważa jednocześnie, że możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy, sklepu czy instytucji jest w dalszym ciągu dla nich ważna.
Najmniej Polaków zadeklarowało chęć wobec zdalnego zakupu samochodu. Tylko 15% respondentów byłoby gotowych kupić nowe auto za pośrednictwem komunikacji cyfrowej. 23% badanych stwierdziło, że chętnie korzystają z konsultacji lekarskich, a 25% oświadczyło, że pozytywnie ocenia zdalną edukację.
Bezpośredniego kontaktu najmniej potrzebujemy przy czynnościach związanych z bankowością, aż 63% badanych jest gotowych zastąpić bezpośredni kontakt na rzecz zdalnych interakcji.
2020 rok nie rozpoczął ery online. Jak wynika z naszego badania, tylko połowa Polaków w 2020 korzystała częściej z kanałów cyfrowych. Druga połowa nie zwiększyła tego wykorzystania…
Wojciech Soleniec, Partner z EY Technology Consulting.
Rozpatrując rodzaje kanałów zdalnej komunikacji, w ostatnim roku Polacy najczęściej korzystali z portali internetowych obsługi klienta (59%). Aż 54% ankietowanych zadeklarowało korzystanie z infolinii. Najmniej popularną formą kontaktu w ciągu ostatnich 12 miesięcy okazały się wideorozmowy, z których skorzystało jedynie 13% ankietowanych.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Steven Puetzer / The Image Bank / Getty Images